Fredag i Brottby

Igår var tanken att Herman skulle joina mig här i Solna på en trevlig trubadurkväll med öl och musik, men då Herman måste passa hundarna där hemma bestämde vi att jag istället skulle haka på honom till dundermetropolen Brottby norr om Stockholm. Jag visste att det låg lite avsides men att det endast fanns en ICA-butik och ett bibliotek och att man i övrigt var totalt avskärmad från världen utanför, hade jag väl inte riktigt räknat med.


Brottby, Sveriges mittpunkt.

Det blev en riktig brakafton med kött, pommes och bearnaisesås till middag följt av många intressanta diskussioner och dessutom spelades rikligt med gitarr och många fria sånger revs av i vår ytterst samspelta framställning. Efter ett par öl började Herman slafsa fram de riktigt tunga grejerna och bjöd på skotsk Whiskey direkt från faderns barvagn. Jag blev rätt full, men lyckades åtminstone ragla hem framåt nattkvisten.


Kött och pommes, slår aldrig fel. Liksom öl av märket KUNG och skotsk whiskey!

Ja, fyfan. Det får vi göra om.

Kommentarer
Postat av: Anonym

http://imdb.com/title/tt0139654/

2008-03-15 @ 23:28:04
Postat av: Anonym

http://imdb.com/title/tt0117951/

2008-03-17 @ 09:56:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0