I'll be back again

Jag gillar mitt förra inlägg, det satt där det skulle. Nu försöker jag igen...

Mitt år i hufvudstaden lider mot sitt slut. Och vilket år, sedan! Många frågor jag tidigare ställt mig själv har nu kunnat besvaras; jag har insett och lärt mig så pass mycket att oavsett vad detta "egentligen" lett till spelar det ingen roll - min personliga utveckling och individuella framåtskrivande har vart skäl nog. Egentligen har det vart mer än ett skäl, en anledning, det har varit ett ofrånkomligt måste och ett nödvändigt ont för att jag skulle kunna komma vidare i livet.


Så återvänder jag.
Så mycket säkrare, så mycket mer fokuserad, så mycket mer insiktsfull. Och hade jag inte tagit det här steget, hade jag inte vågat "hoppa", hade jag förmodligen bara grävt min grav än djupare.

Skolan och utbildningen hamnar i skymundan, även om det har varit mycket lärorikt. Under min tid i Stockholm har jag fått bekämpa horder av ondskefulla Kulturama-monster som kommit i min väg och trots stöd från Jon och framför allt från Melanie har det stundtals vart riktigt, riktigt, jobbigt. Även min psykolog Lena har haft sitt finger med i spelet och fått mig att tänka några extra gånger.

Jag känner mig lite som en ny människa, och jag antar att det också är vad som skett; jag har utvecklats, gått vidare, lämnat gamla trångsynta och naiva tankegångar bakom mig. Och det är denna människa som nu kommer att flytta tillbaka till den stad som betytt som mycket och som alltid kommer att betyda mycket; Örebro. Som det ser ut nu kommer flytten äga rum den 1:a juli.

Vi ses snart.

Och föresten; publicerar lite bilder på gastronomisk mat vi lagat på sistone:


Marinerad entrecote med rostad färskpotatis serverat med rödvinssås. Laxfilé med nypotatis och hollandaisesås.

På lördagen stod tacos på menyn (se bild 1).
Igår var det dags för marinerad entrecote med rostad färskpotatis med rödvinssås och grönsaker (se bild 2).
Idag blev det stekt marinerad laxfilé med kokad nypotatis, serverat med grönsaker och hollandaisesås (se bild 3).

Kommentarer
Postat av: Rob

Shit, riktigt bra mat! Ses snart!!

2008-06-21 @ 12:40:38
Postat av: Anonym

inte tacos på bild 1 det är tortillas

tacos har hårt skal

2008-06-22 @ 21:45:52
Postat av: krobbe

varför ingen öl till maten på bild 3? tyckte mig skåda ett paket 1,5l mellanmjölk. ?annars ser det bra ut du kan ju få vara gäst kock i mitt program

2008-06-23 @ 09:45:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0