Vårpromenad igår

Igår var en seg bakisdag men efter att jag snabbt gjort mig iordning kunde jag bege mig iväg mot Lappis för en vårpromenad samt inmundigande av en tvårättersmiddag med min ständige vapendragare tillika filosofiske meningsfrände Jon.

Vi begav oss ner mot stranden nära Lappis och kunde där njuta av den välskapta utsikten mot de luxuösa miljonvillor på Djursholm som låg på andra sidan vattnet. Solen sken och det trevliga sällskapet gjorde att den ångest man tidigare känt med anledning av bakfylla och livets hänsynslöshet i övrigt, var som bortblåst. Vi tog en promenad längs sjön till någon form av båt-stad innan vi begav oss hem igen för att sätta igång med maten.


Vädret, som synes riktigt vackert, liksom Jon själv. Sista bilden påminner om filmen Waterworld.

Maten, ja! Överdådiga rumpstekar av finaste kvalitet åtnjöts tillsammans med krispig och välgjord klyftpotatis samt bearnaisesås. Efter detta spisades det glass med chokladsås som Jon ordnade och bjöd på. Efter denna pärs av extravagant mat, gott sällskap och vackert väder bestämde vi oss för att avnjuta ett avsnitt av High Chaparall, så som brukligt när vi ses. Denna gång blev det det andra avsnittet med Gary Busey från säsong 3. Fascinerande man det där och en perfekt avrundning på en soft dag.

Idag är tanken att jag ska fika med Malou nu någon gång på eftermiddan och därefter är schemat tomt. Öl kommer dock att anskaffas, var så säkra!

Trevlig helg.

Kommentarer
Postat av: Nämen se där!

Hamnade här av en ren slump. På sommaren ligger min familjs båt vid bryggan på "waterworld" bilden.. :)

2008-03-03 @ 19:33:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0