Månadsfinalen

I går bar det av till Gröne Jägarn då jag blivit uttagen till månadsfinalen i karaoken. Under lunchen hade jag gått till Solna centrum för att klippa mig och det blev också så - av alla fräscha brudar som där klippte folk lyckades jag få den stora "äran" att få bli klippt av enda risiga turken som där huserade. Jag blev högst missnöjd med hur han våldförde sig på mitt hår, och betart skulle han ha för det -- 210 hutlösa kronor.

Nåväl, först var jag och Jon på studentpub på socialhögskolan vid Sveplan och tog ett par öl med hans klass. Oerhört billig om ändock tämligen ljummen öl åtnjöts och när klockan började närma sig åtta begav vi oss till bussen som skulle föra oss mot Medis.

Väl på Gröne Jägarn slöt snart mina klasskompisar Herman och Johanna upp och stämningen var på topp även om Jon efter sitt karaokeframträdande fick en avslagenhets-chock av sällan skådat slag och gick helt sonika hem efter mitt framträdande.


Här ses först studentpuben där vi sitter med Jons klass inkl Zora som oväntat dök upp. Herman var som vanligt i toppform och Jons sång var bedårande vacker!

Mitt framträdande var ju för övrigt en orgasm för både ögon och öron och efter min totala publiksuccé med att riva av Lenny Kravitz' Are you gonna go my way? var applåderna och hysterin total. Lika stor var chocken och ilskan riktad mot juryn när det visade sig att jag inte gick vidare till årsfinalen.


Gästerna på Gröne Jägarn var i extas under mitt extravaganta framträdande och efter det var Jon till synes ytterst fadd till sinnet.

Även Johanna kände dock att det var dags att bege sig hemåt när klockan började klämta, men efter detta satt jag och Herman kvar och tog några öl till innan det var dags att bege sig hem.

Snart är det helg igen, och vi får hoppas på storslagna äventyr och sjusjungande tilldragelser. Den som lever får se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0